Aktywna TablicaAktywna TablicaAktywna TablicaAktywna Tablica
  • OFERTA
  • SPRZEDAŻ URZĄDZEŃ
  • O FIRMIE
  • REFERENCJE
  • BLOG
  • KONTAKT
0
Aktywna Tablica
  • Strona główna
  • Blog
  • Aktywna Tablica

Aktywna Tablica

22 stycznia 2018
Tablice interaktywne Aktywna Szkoła

Program przewiduje wyposażenie lub doposażenie w pomoce dydaktyczne około 15 528 szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej we wszystkich województwach. Program dotyczy także około 20 szkół, zespołów szkół i szkolnych punktów konsultacyjnych przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej działających w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, dla których organem prowadzącym jest Minister Edukacji Narodowej. W projekcie Rządowego programu zostały określone rodzaje pomocy dydaktycznych, które będą mogły być kupione w ramach dofinansowania, oraz warunki, jakie muszą spełniać, m.in. deklarację CE, certyfikat ISO 9001 dla producenta sprzętu, instrukcję i materiały użytkowania, gwarancję. W ramach trzyletniego Rządowego programu pomoce dydaktyczne trafią do:

5 570 szkół i szkół za granicą w 2017 r.

4 989 szkół i szkół za granicą w 2018 r.

4 989 szkół i szkół za granicą w 2019 r.

Rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) w edukacji oraz rozwijanie szkolnej infrastruktury jest kluczowe dla strategicznych założeń dotyczących budowania kapitału ludzkiego i gospodarki opartej na wiedzy.

Punktem wyjścia dla zapewniania wysokiej jakości edukacji w szkołach jest uzyskanie takich funkcjonalności szkół, które umożliwią powszechną dostępność określonych narzędzi technologii cyfrowej. Będzie to możliwe pod warunkiem wyposażenia lub doposażenia szkół w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz zbudowanie infrastruktury, która pozwoli na rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania TIK w procesie edukacyjnym.

W ocenie dyrektorów szkół, głównymi barierami w upowszechnianiu stosowania TIK w dydaktyce szkolnej jest niedostateczna liczba posiadanego przez szkołę sprzętu mobilnego. Problemem jest także brak pomocy dydaktycznych umożliwiających korzystanie z multimedialnych materiałów edukacyjnych, a także niewystarczające fundusze na zakup oprogramowania edukacyjnego.

Szacujemy, że w około 97,5 tys. salach lekcyjnych w całej Polsce jest dostępnych około 30,5 tys. tablic interaktywnych i około 3 tys. monitorów interaktywnych, co stanowi około 34 proc. dostępnych pomocy dydaktycznych w szkołach.

W odpowiedzi na powyższe wyzwania proponujemy Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica.

Program opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji uczniów przygotowujących ich do życia w społeczeństwie informacyjnym oraz na założeniu, że rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w nowocześnie wyposażonej szkole.

Zakładamy, że szkoły podstawowe wyposażone w określone pomoce dydaktyczne, nie tylko będą realizować założenia nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego z wykorzystaniem TIK. Ważne jest również to, aby rozpoczęły one proces zmian dotyczący tworzenia i wprowadzenia do praktycznego działania innowacji pedagogicznych wypracowanych przez szkołę podczas realizacji Programu.

W celu wyposażenia lub doposażenia szkoły lub szkoły za granicą w pomoce dydaktyczne w ramach programu, dyrektor szkoły będzie składał wniosek do organu prowadzącego. W przypadku szkoły za granicą – do dyrektora ORPEG. Wraz ze złożeniem wniosku o udział w programie, szkoła lub szkoła za granicą będzie zobowiązana do zrealizowania następujących zadań:

Uczestniczenia przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły lub szkoły za granicą w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu. Uczestniczenia przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły lub szkoły za granicą w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym: udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli, zorganizowania w szkole lub szkole za granicą, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu, dzielenia się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk.

Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora (jego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole lub szkole za granicą) oraz powołanie nauczycielskich zespołów samokształceniowych. Będą one wspierały dyrektora i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły lub szkoły za granicą z wykorzystaniem TIK. Wykorzystywania TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły lub szkoły za granicą uczestniczącej w Programie (w zakresie co najmniej 5 godzin zajęć lekcyjnych średnio w każdym tygodniu nauki, w okresie od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Programu do 31 maja roku następującego po roku, w którym zostało udzielone wsparcie finansowe). Przedstawienia dla potrzeb organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w programie. Organ prowadzący szkołę, z wyjątkiem ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, będzie zobowiązany zapewnić wsparcie techniczne, tj. usługę administratora odpowiedzialnego za prawidłowe funkcjonowanie pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu.

Terminarz programu:

Dyrektor szkoły składa do organu prowadzącego wniosek w 2018r – w terminie do dnia 15 kwietnia 2018 r.;

Organ prowadzący składa do wojewody wniosek w 2018r – w terminie do dnia 30 kwietnia 2018 r.;

Zespoły powołane odpowiednio przez wojewodę, ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz Ministra Sprawiedliwości kwalifikują szkoły i szkoły za granicą do objęcia wsparciem finansowym w roku 2018 – w terminie do dnia 15 maja 2018 r.

Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym, środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego następuje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1, jednak nie później niż w roku 2018 – do dnia 30 czerwca 2018 r.;

Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej pod linkiem: https://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/aktywna-tablica-projekt-rzadowego-programu-skierowany-do-konsultacji.html

Przeczytaj także

  • Zanim wyposażysz salę konferencyjną. Warto wiedzieć…
  • Zanim wybierzesz projektor. Warto wiedzieć, że…
  • Aktywna Tablica
  • Cyfrowa Szkoła
Katalog produktów

Ajskom Techniki Prezentacyjne

Ajskom Techniki Prezentacyjne od 1991 zajmuje się projektowaniem i montażem nowoczesnych systemów audiowizualnych oferując wyposażenie wszelkich pomieszczeń w urządzenia audio i wideo – doradztwo, sprzedaż, montaż.

Baza wiedzy

  • Słowniczek pojęć
  • FAQ
  • Blog
  • Realizacje
  • Przykładowe zastosowanie

Dane kontaktowe

22 776 51 01 22 776 80 10
22 776 75 81
502 565 209 508 252 840
22 776 51 01
sur@ajskom.com.pl

ul. Kobyłkowska 13, 05-200 Wołomin

© 2020 Ajskom. All Rights Reserved. Polityka prywatności / Mapa strony
    0